Design
Innehåll
Grafisk form och original
Produktionsledning
Utmaning
Inom retail har kommunikationsvägarna förändrats drastiskt under senare år. Den tidigare produktorienterade katalogen från Golfstore mötte inte längre upp golfspelarnas behov och efterfrågan av kunskap och inspiration.
Lösning
Final Content har utvecklat en trycksak som står i gränslandet mellan katalog och magasin. Kundmagasinet innehåller nyheter, intervjuer, artiklar och annat matnyttigt som intresserar golfaren. Den grafiska profilen har översatts till ett redaktionellt formspråk och under åren har vi varit en del av olika arbetsgrupper – nu senast tillsammans med Tommy Jeppsson, en erfaren copy med många års skrivande för golfbranschen. Produktionen görs i nära samarbete med och delaktighet av vår kund.
Resultat
Det nya magasinet stärker Golfstores position ytterligare på marknaden. Produkten är även en del i Golfstores ambition att, som marknadsledare, driva golfintresset och spelet i de fem länder varumärket finns representerat. Genom magasinet har Golfstore fått ökad uppmärksamhet, och drivit både befintliga och nya kunder till både butikerna och webbsidan.